Do tohoto kempu sme sa dostali zázrakom, alebo nejakou tajnou silou vesmíru. Nechceli sme ísť totiž ďaleko, lebo sme si povedali, že pôjdeme na 10 dní a užijeme si ich bez dlhých presunov.

Výnimočne som poslala kemp Martinovi ja a on sa naň letmo pozrel a zabookoval ho. Až keď sme vyrážali z Bledu (SLO) a zistili sme, že cesta tam je vyše 6 hodín, došlo nám prvý raz, že sme si vybrali kemping na konci sveta. To sme ešte nevedeli, že naša cesta bude trvať ešte o ďalších 4,5 hodiny viac, lebo na slovinských hraniciach kontrolovali všetky autá a bola tam kolóna že hrúza. V karavane sa to však dá zvládnuť, našťastie sme si nakúpili v slovinskom Lidli hneď pri Blede a mali zásobu ovocia a zeleniny na cestu. Tým ľuďom v autách som ale nezávidela.

Každopádne, cesta už potom prebiehala dobre, akurát už bola tma, keď sme zbehli z diaľnice na úzku a kľukatú cestu. Kto chodil do Juhošky od detstva, bude pamätať serpentíny a potom zrazu sa pred nami objavil vysvietený supermoderný most, ktorým sme sa dostali na polostrov Pelješac. Otvorili ho len tento rok (2022), predtým sa do tejto časti Chorvátska jazdilo cez Bosnu a Hercegovinu a bolo to ešte o dosť dlhšie.

Po ceste bola šialená búrka, stierače nestíhali a v tom olivovom lesíku sme neverili, že bude obrovský kemp. Keďže sme nič nevideli, nemohli sme vedieť, v akom nádhernom kraji sa už nachádzame.

Do Nevio kempu sme dorazili niečo po desiatej večer, recepcia je naštastie do 11tej večer, takže sme si našli kempovacie miesto a ľahli si spať.

Ráno sme sa zobudili pod borovicami a olivovníkmi a moja prvá cesta viedla na toalety, hodiť si konečne sprchu. Keď som sa vracala späť do karavanu, vyrazila mi dych obrovská hora, ktorá sa  nad kempom týčila. To vám bola taká neskutočná nádhera, že som musela zastať a obdivovať tento zázrak. Cestou dolu ma zas potešil pohľad na azúrové more s malými ostročekmi. Keďže kemp je v kopci, výhľad na obe strany je prenádherný.

Kempovacie miesta

Kempovacie miesta sú veľké, na zemi s kameňmi, hlinou, popadaným ihličím. Každé dve miesta majú spoločnú vodu a elektrinu. Vďaka stromom máte kde sušiť prádlo a zavesiť si húpaciu sieť. Stromy vám poskytnú tieň a zvukovú kulisu spravia cikády. Miesta sú rôzne, my sme bývali kúsok pod recepciou a bolo tam výborne. Úplný pokoj. Nad nami boli tiny house.

Pláž Nevio kemping

Na pláž sme síce museli zbehnúť kopec, čo niekomu nemusí vyhovovať. Hlavne cesta naspäť s menšími deťmi a veľa vecami môže byť náročná. Pláž je kamienková, okruhliaková, topánky do vody sme nepotrebovali. Jeden deň sa na pláži objavil dokonca piesok. Voda je krásna, čistá, sú v nej rybičky,ktoré vám sem tam zobú do nôh. Na pláži sú hojdačky a plážový bar. Nájdete tu aj lehátka a slnečníky. Pláž nikdy nebola plná (boli sme koniec augusta, sept). V plážovom bare ste si mohli dať nápoje, zmrzku, pizzu, šaláty, či bruschettu. Varili od jednej. Jedli sme tam pizzu a bola naozaj výborná. Ak pôjdete a bude pracovať Dragan, tak ho od nás pozdravte. V bare zastihnete aj majiteľku kempu, mladučkú Mariettu. Pred 7 rokmi jej tragicky zahynul otec a starší brat, odvtedy kemping riadia spolu s mamou a ide im to sakra dobre. Na pláži si viete požičať paddle board (sup) za 10 eur na pol dňa

Výlety z Nevio kempu

Každý utorok a štvrtok odchádza loď na ostrov Korčula. Privstaňte si, lebo kto prv príde, ten sa prv dostane na loďku a ostatní budú musieť skúsiť inokedy. Cesta trvá chvíľu a je to skvelý zážitok. Ostrov Korčula si nenechajte ujsť. Plavky si tam brať nemusíte. Kúpať sa samozrejme dá, ale je tam čo pozerať a odchod lode späť je o jednej, ak si dobre pamätám. Skvele sme si posedeli v kaviarni Pepper&Choco, kde pečú ich čerstvé croissanty a majú bezkofeinovú kávu a vegan mlieko. Na obed kľudne zbehnite na ázísjké bleskové jedlo do Silk! Obratom budete mať chutné jedlo na stole a obsluha bola naozaj veľmi milá. Ak ste aj gastro turisti, objednajte sa do Michelinovej reštaurácie, ktorá je na Korčuli Lešić Dimitri. Majú aj vegetariánske menu alebo degustačné menu (990 HRK). Na ostrove sú potraviny, detské ihrisko, prístav, vyšlapať si môžete na mestskú vežu (zvládnu aj deti, ak nemajú závraty). Ak by ste nestihli loď späť do kempu, môžete ísť „ľudskou“ kompou. Tá chodí pomaly každú pol hodinu. Platili sme za nás štyroch 66 HRK. Táto loď išla pomalšie. Do Orebič prišla cca za 30 min. Odtiaľ taxík do kempu vyšiel na 80 HRK, čo sme odmietli zaplatiť a išli sme pešo (25 min)

Výlet na ostrov Badija – išli sme lodným taxíkom z Nevio kempu. Ostrov Badija je zelený, divoký, je tam františkánsky kostol, do ktorého sa choďte pozrieť, neďaleko reštiky sú krotké jelene, ktoré môžete kŕmiť z ruky. V reštaurácii si viete pre ne kúpiť krmivo. Na ostrove je reštaurácia, my sme zvolili piknik na starých kmeňoch stromov. Pribaľte si aj plavky, medzi skalami je nádherná voda, v ktorej sa oplatí omočiť nohy. Z Badije sme išli na Korčulu, tiež taxíkom. Táto preprava nás stála 550 HRK. Je tam ešte jeden ostrov Miljet. Tiež vraj veľmi pekný, ten sme už nestihli.

Z kempu do Orebič

Z kempu do mesta sme chodili na bicykloch skoro každý deň, zvládli aj deti s malou pomocou do kopca (7r a 4r). Cesta na bicykli trvala cca 10 minút. Hneď na výjazde z kempu boli supermarkety, Konzum, hypermarket Tommy, Ribeira. Do mesta sa dostanete aj pešo. Kto má rád dlhé prechádzky, užije si to tu.

Jedlo v meste Orebič

Do mestečka sme chodili na zmrzku do Oáza Slastičarna a sledovali sme tam domácich ako chytajú ryby. V meste sme jedli len raz. V takom stánku, kde mali vegánske možnosti, mal to taký starší manželský pár so synmi a bolo to celé také domácke, veľmi príjemné, aj keď na vysokých stoloch. Deti vyskúšali aj palacinky na konci prístavu, ale nechutili im. Ak však nie ste vegáni, môže to byť niečo pre vás. Peniaze sme menili v zmenárni v prístave, alebo využívali bankomat. Od 1.1.23 však bude v Chorvátsku už tiež Euro, tak vás to nemusí trápiť. Ceny sú približne ako u nás. Ak ste vegáni, berte si so sebou vegánske produkty, ktoré máte radi. Okrem vegan mliek tu nič moc nekúpite.

Pláž Trstenica

Po ceste do Orebič uvidíte pláž Trstenica, kde je veľké nafukovacie skákacie ihrisko na mori. Je to pláž veľmi obľúbená, pekná. Dostanete sa na ňu aj na paddle boarde z kempu. Pri pláži je malé parkovisko a kaviareň. Po meste sme sa pohybovali na bicykloch, je to pokojné malé mestečko, nečakajte žiadné hlučné zábavné mesto s milión atrakciami. Nám takéto kľudné miesta s výhľadom vyhovujú a vyhľadávame ich.

Atrakcie v kempe

Pekáreň – každé ráno sa otvára v kempe stánok s čerstvým chorvátskym pečivom, bielym chlebom, šiškami a donutkami. Odolali sme, ale videla som denne ľudí odtiaľ chodiť s plnými taškami. Ak ste zvyknutí raňajkovať biely chlieb a sladké pečivo, je tu táto možnosť.

Pre deti a šport – Detské ihrisko pre malé deti, obrí šach a človeče nehnevaj sa. Vonkajšie fitko, minigolf, ping pong, stolný futbal, basketbalové, tenisové a futbalové ihrisko.

Bazén – pri reštaurácii je bazén so sladkou vodou, sprchou a lehátkami s vyvýšenou kaviarenskou časťou, z ktorej je krásny výhľad a je tam tieň.

Reštaurácia – reštaurácia v sezóne robí street food od 13 tej, po sezóne sa to posunulo na 17 tu, odkedy začínajú variť už aj tradičné jedlá. Boli sme jesť dvakrát, jedlo bolo fajn, ponuka pre vegetariánov síce slabšia, ale aspoň sa snažia. Za vegetariánske jedlo považujú aj ryby a morské plody, tak si predtým skontrolujte 🙂

WiFi – V reštaurácii je celkom v pohode wifi, mala som tam zoom call a išlo to ako po masle, inde v kempe je wifi veľmi slabá. Je to miesto na oddych a je ďaleko od vysielačov, preto buďte na to nachystaní.

Sociálky – toalety a sprchy sú staršie, ale pekné a čisté. Vonku sú tri práčky a sušička. Sociálok je viacej, keďže kemp je obrovský, sú v ňom karavany, stany, prívesy, tiny house-y, miesta s výhľadom na more, aj bez. Miesto na umývanie riadu bolo fajné, bolo tam dosť umývadiel, nikdy som nečakala aj keď bol kemp úplne vybookovaný. Ak sa vám nechce umývať ručne, mali ste tu aj umývačku riadu. Rovnako ako práčka a sušička, jej použitie bolo na žetón za poplatok.

Celkový dojem

Ak hľadáte pokojný kemp, kde sa vaše deti môžu bicyklovať a hrať sa pod olivovníkmi, nechcete animácie, ani žiaden celodenný organizovaný program, bude sa vám tu páčiť. Nám nevadilo chodiť do kopca z pláže ani do kompca do mesta, brali sme to ako súčasť zlepšovania kondičky, aj keď chápem, že pre niekoho to môže byť veľké mínus. Príroda v tomto kempe je neuveriteľne nádherná. More aj pláž čistá a nepreľudnená. V kempe bolo viac starších ľudí, prevažne Nemcov a Poliakov. Slovákov a Čechov sme tam za celé dva týždne videli dve rodiny. Ak ste naladení na prírodu a kľud, bude vám táto dlhá cesta stáť za to. Za 14 nocí v tomto kempe sme platili cca 700 eur. Ceny závisia od miesta a sezóny, veku, počtu praní atď.